
Elle pond des œufs avec son vagin”
„She lays eggs with her vagina”
Când vorbim despre artă ne referim la câteva elemente bine definite de acest concept, care fac diferenţa dintre viziunea artistului contemporan şi cel arhaic. În mileniul al III-lea, viteza cu care este abordată arta prin viziunea tinerilor artişti, provoacă diformităţi, divagând periculos faţă de starea interioară normală pe care ar trebui să ne facă să o trăim. În prezent arta a căpătat o nevoie alarmantă de a şoca prin agresiuni directe asupra simţurilor consumatorilor. Arta îşi pierde esenţa şi se îndreaptă vertiginos spre a umple şi satisface curiozitatea de abject, caraghios, kitsch… non-valoare.
Mai jos avem prilejul de a viziona un act artistic de mare fineţe şi feminitate pus în scenă de o tânără elvețiancă şi anume Milo Moiré, aşa zisa artistă care şi-a dat examenul mergând goală într-un tramvai din Dusseldorf. La Koln aceasta şi-a propus să dea lovitura din nou şi a reuşit. Şi-a introdus ouă în vagin și a realizat o operă de artă în văzul oamenilor veniți să viziteze un târg de artă contemporană.
Sus de la înălțime, tânăra de 31 de ani a umplut mai multe ouă cu diferiți coloranți, după care și le-a introdus pe rând în vagin, apoi
le-a ouat le-a pictat pe o pânză albă creând o operă de artă intitulată „PlopEgg #1, nașterea unui tablou”, scrie site-ul 20min.ch.
Elvețianca a declarat cu seninătate şi plină de convingere că a fost „o experiență personală și intuitivă”, prin intermediul căreia a putut trăi o intensitate profundă (trebuie sa o credem pe cuvânt, doar ea ştie cât de adânc au ajuns ouăle). „Eu creez utilizând principala sursă de feminitate, vaginul meu. Nu încerc să contest pe cineva sau să atrag atenția”, a mai spus Milo Moiré (nici nu a avut cum să atragă atenţia cu aşa ceva, e un lucru atât de firesc să te pui pe ouat dezbrăcată în văzul lumii).